1. Bukit Broga

Siapa je yang taktahu bukit broga? Ketinggian hanya 400m. Okay, untuk broga ni aku takda cerita sangat sebabnya aku dah lama tak naik broga. Aku buat posting ni pon sebab nak ikut urutan bukit/gunung yang aku pernah daki. Sebab tu aku letak nombor dekat tajuk aku tu. So aku tahu lah yang bukit pertama aku naik ialah bukit broga. 

Share pasal broga ni, ermm takda apa sangat kot. Mungkin untuk newbies yang baca entry ni, kalau nak panjat bukit broga ni, better panjat pagi2 dalam pukul 5 atau 6 pagi. Sebab orang naik bukit broga ni sebab nak tengok matahari terbit je. Cantik. Memang cantik. Lepastuh dekat atas puncak memang sejuk sangat. So korang2 yang nak naik bukit broga tu, boleh la plan untuk daki. Normal kalau pendaki yang dah biasa, biasanya diorang ambil masa dalam sejam je untuk naik puncak. Tapi yang beginner ni mungkin makan masa 1 jam setengah ke 2 jam. 

Aku pernah naik dengan mak aku, ambil masa 2 jam setengah juga la sebab lutut mak aku sakit. Kami gerak jam 4 pagi. Sampai atas memang ngam2 tunggu matahari naik.

So yeah, aku minta maaf takda gambar sebab aku taktahu mana pergi gambar-gambar aku naik broga. Puas dah godek Facebook tapi satu apa pon takdok! Adei.

Takpalah.

Bye hahaha

Comments

Popular posts from this blog

9. BUKIT CHENUANG, HULU LANGAT

5. Gunung Berembun, Negeri Sembilan

10. Bukit Wawasan, Puchong